Sayangi Malaysiaku : Panduan Penggunaan Logo & Aplikasi Identiti


Sayangi Malaysiaku : Panduan Penggunaan Logo & Aplikasi Identiti. Tadi sempat study sikit pasal logo rasmi ni. Detail. Boleh muat turun di sini : http://malaysiamerdeka.my/web/wp-content/uploads/2018/07/manualdanaplikasilogosayangimalaysiaku.zip. So. Ambil sedikit masa untuk adjust jadi 6 terus ikut panduan untuk memudahkan kerja nanti. Untuk versi horizontal dan vertical masing-masing ada 3 versi : warna, hitam dan putih. Kena baca lebih lanjut menerusi panduan tersebut. Secara kasar aku pecahkan kepada 3.

1. Orientasi
Untuk kegunaan horizontal seperti banner, web dsb kita akan gunakan yang sedia ada. Manakala untuk poster menegak, bunting kita kena adjust sedikit. Begitu juga untuk kegunaan pada latar yang berwarna gelap atau cerah, kita akan gunakan samada fully putih atau hitam.

2. Rekaletak
Jangan main taruk aje yer. Memang ada tatacara memastikan ada lebihan di sekeliling.

3. Kesalahan

Opcos la yang ni paling penting untuk kita faham. Jangan main sebarang aje yer. Logo ni memang berdiri sendiri seadanya. Tu sebab aku pun ubah semula FB cover aku yang aku buat seiring dengan perasmian logo ni hari tu. Masa tu, muat turun manual ni masih takde lagi. Dah ada kena la faham dan patuh kan.

---
#terbaeekkk ‎#kipidap #‎mknaceunlimited‬ #‎mknace‬ ‎#blogger‬ #‎photography‬ #‎photoblog‬ ‎#‎SJCAM‬ ‎#SJ4000‬ #J3‬ ‎#Samsung‬ ‎#GalaxyCamera ‎#altek ‬#‎cubic‬ #love‬ ‎#followme‬ #‎beautiful‬ #‎blogoftheday‬ #fun‬ #like‬‎ #life‬ #colorful‬‎ #photooftheday‬ #‎MyExperience #‎mknaceunlimited,‬ #‎mknace‬, ‎#blogger,‬ #‎photography,‬ #‎photoblog,‬ #‎MyExperience‬,

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Jelly Beans

Kitab Digital Sekolah Agama Kerajaan Negeri Johor

Acustop Cataplasma Applied