Mesyuarat Jawatankuasa Penyelarasan Maklumat Asas Pendidikan (MAP) Bil.1 tahun 2018


Mesyuarat Jawatankuasa Penyelarasan Maklumat Asas Pendidikan (MAP) Bil.1 tahun 2018. Alhamdulillah. Selesai sudah mesyuarat 3 hari di E8 Putrajaya. Kurang sikit stress berbanding masa dedolu yang mana kami bermesyuarat penuh dari pagi sampai ke malam selama 3 hari. Tu pun. Aku pening kepala dan selsema teruk ketika sampai ke rumah dari Putrajaya petang Khamis tu. Kali ni memang padat dengan cerita-cerita serba baharu terutama dari segi pembaharuan kaedah. Kebanyakannya telah beralih sepenuhnya secara atas talian dengan platform yang lebih stabil. Cuma. Aku kena perah otak semula macam mana nak gayakan bersesuaian dengan kekuatan negeri nanti. Tarikh tarikh mesyuarat MAP dan JPMK yang bakal tiba juga turut dipaparkan menunjukkan komitmen dan iltizam yang lebih perlu kami kerah bagi sepanjang tahun 2018. All the best and be the best untuk semua!

DAY 1 Perjalanan dari JB pada pagi selasa tu. Slow slow meh

asalnya tak nak pun berenti sini. nak shoot aje terus. sekali topup tokleh nak isi kat tol. haisshhh. nak tak nak kena la jugak berenti kat sini

ni pun ada kisah tersendiri. tetiba termengidam nak makan nasi kandar kat pak tam ayer keroh. sekali berenti. haiyyooo. dah berapa lama dah aku tak berenti kat ayer keroh ni. pak tam pun dah tak wujud lagi weh. at last. aku shoot terus sampai ke nilai 

antara bebanyak gerai aku suka ayam goreng kat sini. dah jadi kebiasaan aku akan meronda dari hujung ke hujung nengok rupa ayam goreng aje. yang mana paling kena dengan mata aku, yang tu la aku singgah

cam biasa. ayam goreng. kuah kari banjir

ok. setel semuanya. dah boleh gerak ke rumah transit

alhamdulillah. tiba di precint 11 dalam jam 1.15 petang

masa check in 2 petang. lepak jap kat tepi. sekali semak jadual. mula jam 2 petang daa... meeting. LPMIP pulak tu. Jumpa dengan pegawai bertugas. Sib baik bilik yang aku booking dah kosong. Terus dia kasi kunci. Alhamdulillah

terus shoot ke parking kat sebelah auditorium kompleks E

sampai ngam ngam la kiranya kan

snap snap macam biasa

dan lagi

abam melaka pun baru tiba. harus la masuk bersama ni

waaaahhh.. sempat lagi kita snap snap ni

habih semua kena snap

ni agak cun jugak gabungan dia ni

cam biasa

laluan yang cun

ada lagi infografik + video

hehehe. sempat semua sampai on time

dr. M take over mesyuarat petang ni

team utara dan asal utara

masa ni asyik dok bincang Baling ja. ni nak kena balik baling ni

makanan petang. yummy

hehehe

tetiba ada mesin ni kat belakang

habih la pakat beratur nak minum jap

aku rasa ni la antara faktor penyebab aku pening kepala dan selsema lepas balik. dah berapa lama aku tinggal kopi. sekali nengok mesin ni, menggatal pulak nak merasa

balik ke lodging

baru la nak nengok bilik aku

haaa... ni la bilik aku

ni ruang tamu

actual bilik aku

dapur

as usual. pemandangan indah sekolah ni jadi tatapan la

singgah kat medan selera precint 9i

petang ni aku nak makan apa ye

ye. sup ayam pedas aje ler

meronda jap sebelum ke kereta


dah maghrib baru aku sampai


DAY 2 parking kat tempat sama. free parking. maybe pasal pekerja pun lum masuk gamaknya



kali ni dr zabani chair


sarapan kami. aku tak amik pulak gambo lunch

yang aku tau. balik. aku singgah beli nasi ayam pak tam


DAY 3






senyum semua nooo.. dah hari last




part ni aku tok leh tahan. tetambah part kepala kau berjambul tu

masalah negara dibahaskan. seriously.


sesi perngenalan diri staf baharu. dah balik baru perasan. teruk tul kami punya penumpuan mesyuarat


yahhh.. sorang lagi

alhamdulillah. around 4.15 pm aku dah tiba di Kulai. Berenti solat dulu 


---
#terbaeekkk ‎#kipidap #‎mknaceunlimited‬ #‎mknace‬ ‎#blogger‬ #‎photography‬ #‎photoblog‬ ‎#‎SJCAM‬ ‎#SJ4000‬ #J3‬ ‎#Samsung‬ ‎#GalaxyCamera ‎#altek ‬#‎cubic‬ #love‬ ‎#followme‬ #‎beautiful‬ #‎blogoftheday‬ #fun‬ #like‬‎ #life‬ #colorful‬‎ #photooftheday‬ #‎MyExperience #‎mknaceunlimited,‬ #‎mknace‬, ‎#blogger,‬ #‎photography,‬ #‎photoblog,‬ #‎MyExperience‬,

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kitab Digital Sekolah Agama Kerajaan Negeri Johor

SPM 2018 Result : Analisa & Ranking SBP

KAEDAH PEMBERHENTIAN SUMBANGAN YaPEIM MELALUI POTONGAN GAJI BULANAN