Proses Urusan Haji 2016 di Lapangan Terbang Senai


Proses Urusan Haji 2016 di Lapangan Terbang Senai. Alhamdulillah. 7 Ogos yang lepas dapat menghantar atuk dan nenek Johor ke Lapangan Terbang Senai untuk urusan Haji tahun ni. Mulanya risau jugak. Ye lah. Mana pernah hantar kat Senai ni lagi. Dengan pelbagai persepsi dan cakap cakap mulut. Study a little bit dari pengalaman orang lain dari internet. Study pasal lapangan terbang senai. At last. Kami ikut ja saranan pegawai Tabung Haji. Gerak awal selepas Asar.

Petang tu kami gerak awal. Sampai di sana. Turunkan dulu atuk dan nenek kat pintu utama. Turun parking kat bawah. Sejam pertama RM3 dan diikuti RM2 untuk setiap jam berikutnya. Beza untuk jam pertama aje iaitu RM1 untuk parking berbumbung kat luar. Setel park terus naik ke atas. Lepak ramai ramai. Bukan senang nak dapat chance camni.

Lepas maghrib baru pintu bagasi dibuka. Di yang kat dewan. Semakan awal kat sini. Letak bagasi. Pastu pergi beratur untuk proses pendaftaran kat dalam dewan. Selesai pendaftaran terus gerak untuk checkin kat dalam. Sampai sini ja urusan kami. Semoga atuk dan nenek johor sentiasa dipermudah dan beroleh haji yang mabrur. InsyaAllah.


dewan pendaftaran masih belum dibuka untuk operasi


jemaah yang tiba


suasana di sini



suasana di dalam

jaring tak boleh pakai ye. dah kena bukak


all of us


cubaan nak masuk sekali


sambil sambil lepak



orang semakin ramai





dah mula dibuka untuk bagasi

bagasi pun dah masuk


beratur untuk pendaftaran




dari satu sudut lain


lapor diri



semakan passport



atuk johor




nenek johor







dari kamera mama




yok masuk ke kaunter checkin

sebelum berlepas


---
#terbaeekkk ‎#kipidap #‎mknaceunlimited‬ #‎mknace‬ ‎#blogger‬ #‎photography‬ #‎photoblog‬ ‎#‎SJCAM‬ ‎#SJ4000‬ #‎Asus‬ #‎Zen4‬ ‎#Samsung‬ ‎#GalaxyCamera ‎#altek ‬#‎cubic‬ #love‬ ‎#followme‬ #‎beautiful‬ #‎blogoftheday‬ #fun‬ #like‬‎ #life‬ #colorful‬‎ #photooftheday‬ #‎MyExperience #‎mknaceunlimited,‬ #‎mknace‬, ‎#blogger,‬ #‎photography,‬ #‎photoblog,‬ #‎MyExperience‬,

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Jelly Beans

Kitab Digital Sekolah Agama Kerajaan Negeri Johor

SPM 2018 Result : Analisa & Ranking SBP