JALINAN KOLABORATIF PELAKSANAAN PROGRAM PENERAJU TUNAS GELIGA ANTARA KEMENTERIAN PENDIDIKAN MALAYSIA (KPM) DAN YAYASAN PENERAJU PENDIDIKAN BUMIPUTERA (YPPB)

JALINAN KOLABORATIF PELAKSANAAN PROGRAM PENERAJU TUNAS GELIGA ANTARA KEMENTERIAN PENDIDIKAN MALAYSIA (KPM) DAN YAYASAN PENERAJU PENDIDIKAN BUMIPUTERA (YPPB)


Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) telah mejalankan jalinan kolaboratif bersama Yayasan Peneraju Pendidikan Bumiputera (YPPB). Surat dan keterangan adalah seperti di url berikut : http://moe.gov.my/cms/upload_files/articlefile/2014/articlefile_file_003603.pdf

Peneraju Tunas Geliga adalah program biasiswa untuk pelajar sekolah rendah, menengah dan pengajian tinggi yang berpotensi, berpendapatan isi rumah rendah (RM 3,000 ke bawah) dan dari latarbelakang yang mencabar bagi mendapatkan pendidikan berkualiti.

Syarat-syarat Kelayakan:

Untuk memohon, sila pastikan anda memenuhi syarat-syarat yang telah ditetapkan oleh pihak Yayasan Peneraju Pendidikan Bumiputera (PenerajuEdu) seperti yang berikut:

  1. Bumiputera Warganegara Malaysia (Lepasan UPSR 2014)
  2. Pendapatan isi rumah tidak melebihi Rm 3,000 sebulan
  3. Aktif dalam ko-kurikulum dan menunjukkan sifat kepimpinan yang tinggi
  4. Pemohonan boleh dibuat dengan menggunakan Keputusan Percubaan Peperiksaan UPSR 2014:
    - 3A, 2B
    - 4A, 1C (C untuk Bahasa Inggeris)
    - 4A, 1B
    - 5A
Permohonan:

Sebelum membuat permohonan, sila rujuk kepada syarat-syarat kelayakan , carta aliran panduan permohonan atas talian serta soalan-soalan lazim terlebih dahulu. Untuk memohon, sila layari http://penerajuedu.com/peneraju-tunas-geliga.php?data-yayasan-peneraju=67 dan klik butang 'DAFTAR' yang disediakan. Pendaftaran akan ditutup pada 30 September pada pukul 5:30 petang.

Lampiran/Dokumen:





Via Blogger PC Edisen

Enjoice...Sharing is power!!!

Ping your blog, website, or RSS feed for Free


Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kitab Digital Sekolah Agama Kerajaan Negeri Johor

PERMOHONAN ONLINE KE PROGRAM KOLEJ VOKASIONAL (MENJURUS KEPADA DIPLOMA VOKASIONAL MALAYSIA) AMBILAN JUN 2016

PERKONGSIAN 1 HARI 1 HADIS : Memakan Daging Saudara SeIslam