Bayou Lagoon Park Resort - our short yet fun getaway


Bayou Lagoon Park Resort - our short yet fun getaway. Setakat ni, ni lah percutian terpendek aku. Yang mana kami menginaplah. Tapi quite nice la tempatnya, terutama pada budak-budak kecik. Semua tiga kolam besar di waterpark ni adalah paras kanak-kanak. Even ziqri pun lepas, means... budak lebih 3 kaki dialu-alukan untuk main sepuas-puas hati di mana-mana 3 kolam besar di taman tema air ini. Swimming pool out of question ya. Kalau tak, takde maknanya untuk adult yang nak berenang kat swimming pool tu. Let's go throungh...

Aku dah apply cuti awal untuk ahad dan isnin. Walaubagaimanapun... atas tugas. Hari ahad aku tetap gi kerja dulu. Jap ja la tapi. Just untuk bentang projek aku dulu pada pengurusan tertinggi. So. Macam biasa, aku snap gambo bulan yang sejak kebelakangan ni jadi hobi tetap aku dah.

On the way. Cam biasa. Habis scenery pagi kena tembak. Jalan pun sunyi ja. Nampak no, aku ja pengguna tegar jalan ni. Tetambah untuk hari ahad ni.

Yang tak best adalah... tak dapat nampak dah sunrise. Maybe sebab aku kuar pun agak lambat. Dah dekat jam 7 pagi dah pun.

sampai ja pejabat, sambung lagi snap bulan ni. waktu ketibaan aku adalah waktu terbest untuk amik gambo detail bulan dengan latar langit yang biru.

sebelum bentang, buat semakan akhir. sempat lagi encik blue dream datang berposing dengan laptop tatkala aku dah agak berpuas hati dengan pengisian.

sesambil nyelongkar. terjumpa la balik pewangi yang aku selalu pakai masa kat ppd dulu. ni nak kena cari balik ni. dalam dah sibuk nyelongkar pun, aku masih tertinggal jugak gps kat lam beg. dah kena patah balik. walau aku dah sampai perling, sekurang-kurangnya aku tak buang masa aku mencari jalan kat melaka yang memang aku jamin aku tokleh survive tanpa gps.

yeaahhh.. semua dah nunggu aku ja rupanya. aku patutnya dah tiba setengah jam lebih awal. tapi apakan daya kes tertinggal gps tadi tu

sesambil nunggu mama. kami posing posing lagi

layan ajer la kan game tu dulu

mama dah tiba. ayuh kita bertolak.

memula ingatkan nak makan kat bukit batu. gamble jer la. sekali masuk. sahih tutup. gamble tak bagus ler pulak. last last. kami makan ja la kat jumaat. dan ni ler first time aku makan asam pedas dia yang memang pedas tul. pergghhhh...

ayo sampai lambat. pedas wehhh... nengok nasik dah nak abih dah ni

kira kak jangan tak kira. dan masa ni la aku baru perasan aku nyer voucher agoda sudah tinggal rumah daaa... aku gamble ajer la pakai emel ja. nak patah balik... soriii ler

jam satu setengah kami baru sampai sini. jem tahap gaban. dan baru aku perasan yang jam beso ni lewat sejam.

jam satu lima puluh kami berjaya tiba ke bayou. tu pun setelah banyak jalan aku potong la. kekeke. tu ler guna gps kan. punya la banyak kenderaan. sib baik aku dapat parking near dengan lobi dia. tq aweks yang baru checkout itu.

masuk ja dalam... perghhhhh... dah macam kaunter bas ekspress nak balik beraya ja

kena amik nombor dulu. nampak mesin kelabu sebelah brader tu

nengok nombor aku... lagi dua puluh tu...

amik lagi gambo

boring la pulak nengok orang ramai cenggini. langsung gi merayap dulu

langsung tiba ke sini. wehhh... ni dah boleh check in mandi dah ni.. ehehehe

daripada mandi dengan baju semua tak tukau baik kita main kat arcade dulu kan. pow mama dia kasi singgit jer... huhuhu

tukau la kat mesin kaler oren ni dan dapat sekepin. dah nama dapat singgit ja kan. ekekeke

iqa pun dengan laju terus masuk token kat sini dan dok penin kepala. abah. apasal tokleh main ni... aku pun apalagi kan. selaku penghuni tetap arcade sejak 20 tahun yang lepas terus mencari solution. ala... cari ler coin release button kat bawah tu kan.

berkat penunggu arcade bertauliah... sekali ja aku tekan, berjurai token kuar. aiyooo... manyak ong ini mesin leiii...

habih la kami berpoya poya kat sini ngan modal singgit

dari main puzzle bubble dah jadi main raiden la, main racing ler

berkumpulan lak tu...

ngan iqi tak sampai kaki pun main


sampai muncung mulut si iqa tu ha


sementara depa main, aku gi ke depan. nunggu nombor. ada lagi 10. sesambil layan keter. pantang parking depan hotel semua pakat nak usyar ka.. ekekeke

next is mine

sabo sabo

sementara itu. kebudaks yang dah happy ni menambahkan lagi happy diaorang

layankan ajer la



penat ker iqi

bunga la pulak





last but not least... yok kita naik. dah check in dah ni

the room

bilik besar leh tahan. tv leh pusing pusing. nak ngadap sofa ker, nak mengadap katil ker

bathroom


meja makan

posing la dulu kan

scenery luar bilik aku

dah la parking depan lobi, bilik pun atas lobi jugak. belasah ajer la

jom turun kita gi mandi

bilik ayor ada tingkap leh bukak. adik inaz siap posing dulu dekat tingkap tu

kat bawah.. makin havoc dengan tetamu yang baru tiba. perghhh

tak kisah... aku dah masuk kolam ngan kebudaks

tengok.. tarap pinggang ja

main waterslide


kitaorang dah setel ngetest slide hijau sebelah main slide. laju tul...

iqi yang bertambah takut... mula mula jer ler tu

pastu... dah segala slide dia naik ngan kakak kakak dia


pastu pakat dok main ni apakebenda ntah ni. watercrossing ka apa. tapi buoy yang last tu dah bocor tuh.

semua yang mencuba nasib


buoy last semua kantoi





ni slide yang lebih mencapat. letaknya sebelah main slide tadi.. belasah jer... lebih sesuai untuk kanak kanak yang lebih besar

pasal iqi dah mula takut sikit. terpaksa la kami main kat bahagian kebudaks kecik jap. layan ajer la


ada falling basket la. tapi ayor dia lambat tul penuh. mana taknya dua ekor kuda laut ja tukang isi ayor

punya la ma tunggu. penat wehhh... siap boleh gulin gulin lagi nunggu



k. jom kita naik dulu. 3 jam di hari pertama kira ok ler tu. memasing dah membiru dah haaa...

gi gerai kampung jer kat kampung tun razak. ni gerai burger sama coconut shake. si iqi dah kemaruk nak makan burger ja hah

sementara tu yang lain gi gerai lain.

ada memacam kat sini. roti canai pun ada tu.

aku kembali ke gerai burger untuk amik burger iqi sama adik inaz. banyak gak variety dia. siap burung unta pun ada tuh. tapi dia tak suggest kat aku pasal katanya rasa dedak kuat sangat tu beb.

upacara makan makan


iqi sama adik nyer portion


setel ja kami kembali ke gerai burger.. nak tapau lagi katanya

sambil layan pow

brader beger ini hari

dah mula la tu


sempat lagi kami berposing sebelum masuk ke hotel. hehehe



malamnya. melantak lagi rupanya. aku ngan oblong, iqi ngan burger ayam. layannnzzz...

dan rupanya.. malam ni ada konsert AF. selaku orang yang takde astrok, mana la aku tau kan. layankan ajer la

aiihhh.. terlajak larih tu. cuma AF macam hampeh. Baru dua lagu aku dah tido. Cam hampeh tul. Dah rasa cam tengok konsert funfair dedulu ja. Siap wat lawak bingai la apa la

esoknya. aku cam biasa bangun awal. Merayap la lagi kan

lif di tingkat aku


the lobby





suasana luar


the apartment


hmmm.. ada tokong kat sini rupanya. patut semalam tengok ada orang masuk ke sini


parking pass. tapi bukan aku punya la





laluan utama ke villa tadi







habih aku merayap.. ahahaha











perrgghhh... khat kufi lagi.. tapi ada sesikit mistake


dah sampai ke main gate dah aku merayap nih


nampak bas tu... kebetulan kami bersama ngan kumpulan root dance ke apa ntah kat sini

ni aku tak tau dari mana

yang ni dari jepun. sebab aku terserempak masa nak naik tadi




k. lepak gerai jap napau sarapan. aku ada dua breakfast sebenarnya. tapi aku ada tiga kebudaks lagi nak kena bagi makan. tanya kaunter dia kata aku kena topup dalam RM45. Perghhh.. tak berbaloi langsung. aku leh makan lagi banyak dari tu dengan lepak gerai ni yang letaknya... depan hotel ja.

orang punya la ramai. bila borak. semua dari hotel yang sama. ekekeke

sempat minum lagi nunggu turn aku. order banyak sangat weehhh

beratur nasik lemak ni haaa.. aku kena nombor 10. dapat bayang lama nunggu aku tuh

setel makan... kini return balik sebelum checkout. hiyaaaa...

tapi hari ni aku malas nak mandi. aku nak layan nembak jer...

ni swimming pool. ada kanak kanak dan ada dewasa

the park ... secara kasar

ni bahagian kanak kanak

lengkap la taman mainan air dia


ni untuk baby... layan ajer la bersama bayi bayi anda di sini

the main pool

bersebelahan jer ngan baby pool ni


ada tembak tembak

ada swing

ni main slide dia




posing dulu lah yeaa



dah mula bergerak ke slide yang lebih mencabar

sementara aku tapau tempat persinggahan




arahan soh main slide utama diterima. aku nak shoot picas dulu

layannnn...

lepak jap



sambung lagi

sesi main slide yang lebih mencabar

tu dia baq hang



sementara itu aku jenjalan snap snap







pakat lepak jap nak mandi ayor dari falling basket ni

nampak ayor jatuh tu


baby pool


main pool balik


jom pi main tembak tembak lak

layan ni ler pulak

yang tak bestnya... nembak kosong.. cer bagi target ke apa ker... mesti budak lagi suka kan





kasi can mama posing la pulak


and we all punya wefie ekekeke

nexttt!!!

dan mereka terus bermain dengan suka hati






ok.. it's a wrap up


makan jap sebelum keluar


the last before kami buang dia.. ahahaha



yok check out...

aku check out, dia check in... aku langsung tak terperasan. maybe kepala aku weng dok mikio episod seterusnya... bando hilio!!!


Via Blogger PC Edisen

Enjoice...Sharing is power!!!

Ping your blog, website, or RSS feed for Free


Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kitab Digital Sekolah Agama Kerajaan Negeri Johor

PERMOHONAN ONLINE KE PROGRAM KOLEJ VOKASIONAL (MENJURUS KEPADA DIPLOMA VOKASIONAL MALAYSIA) AMBILAN JUN 2016

PERKONGSIAN 1 HARI 1 HADIS : Memakan Daging Saudara SeIslam