Isnin, 5 Mei 2014

Tangki minyak sebelah mana?

Tangki minyak sebelah mana? Dulu selalu jugak dok memikio. Tetambah dedua kereta aku tak pernah sama kedudukan tangki minyaknya. Yang satu sebelah kanan. Yang satu lagi sebelah kiri. Sebenarnya ada kaedah yang mudah untuk kesan kedudukan tangki. Depan mata kita sendiri lak tu. Cer pandang bebetul kat tanda tangki pada meter tu. Perasan tak ada anak panah sebelah dia. Tu la tanda sebelah mana tangki kita berada. Cam livina aku ni. Anak panah menunjukkan arah kanan. So. Pastikan aku park kat pam minyak sebelah anak panah tu. Kan senang tu beb...

Sekarang ni biasanya aku dah sampai nyala lampu tu baru aku isi. tahap kering tul la la ni... banding sebelum ni. hampir 600km... ni asyik jalan dekat dekat jer... 527.8km dah kering tank.


sempat nyenap awan terbelah dua kat depan umah tadi

isi jangan tak isi. lampu warning pun dah nyala tu

total... 39l for RM82

kan... almera nyer kena sebelah kiri. tengok ja dah tau kan


Via Blogger PC Edisen

Enjoice...Sharing is power!!!

Ping your blog, website, or RSS feed for Free


0 komen: