Kedai Makan Upin dan Ipin - My worst nightmare ever so far

Kedai Makan Upin dan Ipin - My worst nightmare ever so far. Memang tahap superb la kebengongannya. My first and last visit here. Sorry to say la.

Masa nak gi jakel tadi terperasan pasal kedai ni. So, ingat nak la singgah ngetest.


main enterance. ziqri dah suka ati dah nak makan sini

tengok le si ziqri tu

sesi ngoder. sampai tiga orang entertain aku. banyak sangat soalnya... ehehehe

sesi penerangan pasal menu dia

ok setel ngoder

sesambil tu senap senap sekeliling

tv kat dinding sentiasa tayang episod episod dari cerita upin dan ipin

ni dah nak mula worst nightmare dah... tapi aku masih lum perasan lagi

sementara tu si ziqri sibuk main tulis tulis kat papan hitam sini

ni tempat cashier. sampai last last semua pakat cuak kalau aku panggil. dan bukan sekali dua aku panggil

dinding bertentangan ngan aku

ni ler tempat duduk kami yea

pasal boring nunggu ziqri ngan mama gi sambung tulih tulih

layan ajer la

memacam dia tulih

tulih padam tulih padam

nightmare dah mula. ayo aku jer sampai... yang lain mana. tapi aku relaks la dulu

next come mihun soto aku. Hmmm.. tak best. dan pelik. sangat pelik. aku kasi satu bintang setengah ja. letak fishball, fishcake, telur(?!!) langsung ke laut . rege? tokleh blah seploh hinggit..

bila aku nyer ajer yang sampai baru aku terperasan. why order mama ngan ziqri kena slash. cashier pun dipanggil kali pertama. 
Why slash? 
Sori bang. 
Baru kau nak cakap. Apa masalah kau.
Air abis bang untuk order tu.
Air abis semua kena slash. Ko tak reti nak bagi tau.
Datang sorang lagi.
Mintak maaf bang. Kami ganti air lain boleh.
Ko tak reti cakap ker dari tadi.
Sori bang. nanti saya key in balik.

maka datang la dua air ribena sebagai ganti. Ni ja yang kami dapat. Setakat ini.

aku layan ajer nengok order yang baru dikeyin masuk tu. hampeh tul. Tak reti cakap ke orang lam restoren nih.. mushkil tul..

so, ziqri layan dulu la soto aku dulu. sambil mata nengok upin dan ipin.

ayam si ziqri. tawo habio. sungguh kekambingan.. rege? seploh hinggit beb.. sungguh tak berbaloi baloi

last last makan balik mi soto tu. tu pun sebab mi

orang dah makin ramai. tunggu lagi. bengkerk balik. panggil cashier lagi.
Mana saya nyer lasagna?
tunggu jap bang.
Gi dok kat tiang belakang tu. kebudak dia yang lain kena panggil. ntah apa yang dibebel. pastu datang balik kat aku.
bang. sori. chef salah masak tadi.
dia buat apa?
dia buat beef.
hai tadi kata tinggal chicken ajer. korang ni bebetul takde mulut eehh..
sori bang.

lam 2 minit. sampai lasagna. rege? dekat ompek boleh hinggit. gilos... rasa tak ke mana pun. baik makan kat pizza hut beb...

now. tiba masa nak bayo. yang cashier yang selalu kena panggil terus lesap bila nampak aku bangun nak ke situ. yang sorang lagi tertunduk jer.
dapat semua bang
haah. dah kira. baper
hambik ko. rege tahap kecipanan tuh. aku tak kisah kalau sedap. tapi... dengan layanan cenggini, rasa ntah kemana.. memang.. ni la kali pertama dan terakhir aku ke sini! FULLSTOP!



Ulasan

PatrickJB berkata…
Ini kan tempat untuk anak anak kartun bang, yang engaku orang tua sibuk sibuk pi sana apa hal :)))
mknace unlimited berkata…
:) :) :)
dah baca dengan teliti? bandingkan harga dengan makanan yang disajikan. tak kisah pun kalau berbaloi dan kena pada tempatnya.

Catatan popular daripada blog ini

Jelly Beans

Kitab Digital Sekolah Agama Kerajaan Negeri Johor

Acustop Cataplasma Applied