Ronda ronda baling


Ronda ronda baling jap lepas balik dari pengkalan hulu. mama nak gi zon ria, nak cari lagi stok. So, aku amik kesempatan ronda satu baling, sambil snapping picas guna tab. Ko ada... ahahahaha... dulu aku dah ronda sekali pakai dslr, la ni pakai tab ja. teruih dapat gps danpost hapdet ke fb. senang kan. jom kita...


ni target mama kat balin ahahaha

balin hotel, tak ingat dulu apa kat sini. pasal sini pun kawasan baru

naik lagi hotel baru. berkembang pesat tul balin ni

dulu sini kawasan market. aku selalu beli nasik lemak kat sini sebelum gi sekolah. masa tu lima kupang dah dapat sambal sotong sama telur tau... dah mewah habih dah... la ni... huhh

dulu restoren, la ni kedai runcit

pekan lama berlatarbelakangkan gunung balin

lagi foto

ni sebelah kedai gary. dulu bank ka apa ntah... pastu gary masuk sini sewa vcd. lorong ni dulu tempat jualan mainan. kalau lepas raya mesti penuh ngan kebudak nak perabih duit raya kat sini. termasuk la aku... ahahaha...

kedai kopi dan gerai nasi hujan panas.. best beli nasik kat gerai tu

memula dulu kedai baju, pastu fotostat, la ni...

stesen bas lama

aku paling suka lepak kat sini dulu. tunggu bas. naik bas. tambang sampai kampung aku masa aku dah pandai bayaq sendiri adalah ... sekupang... naik teksi lima kupang

kat sini la aku eksiden ngan moto... teruih trauma nak lintas jalan sampai ke la

suka makan mee goreng kat sini sama roti canai. dedulu mesti beli mee goreng 4 bungkuih sama roti canai 21 keping... satu baru tiga kupang masa tu

ex panggung wayang. hari merdeka mesti kasi masuk free. layan citer bukit kepong. cerita yang aku paling suka masa layan wayang kat sini adalah cerita patrick swayze ghost. balik kena marah ngan mak. 3 kali layan straight mana tak kena marah. Dah dekat 5 jam lepak. Tiket masa tu baru singgit sorang... 

medan selera ketapang. dulu selalu gunting rambut kat sini lepas kedai kat market dah ditutup

masjid. tempat belajaq fardu ain sebelah pagi

tempat yang aku selalu pow poster. simbiosis kot. amik poster pakat pi tempek kat pokok besar tepi tepi jalan. dia pun senang takyah susah pi tempek kan. kami syok dapat tempek poster

jam besar balin

masjid yang sama

lagi jam besar

dan lagi

ni yang paling best. pejabat pos lama. buka buku bsn, asb semua kat sini. best. lepak sambil dengar bunyik stamping tu yang syiok tu

aku pun dah tak ingat kat mana pintu dia dulu. rasa rasa kat bendera malaysia tu

ni papan iklan. nampak iklan yang dah menurun tu. zink tu. dulu banyak iklan kain pelekat kat sini. ingat pasal iklan. syok layan iklan wayang zaman dedulu. tulih ja bebesar nama cerita, pukoi berapa kat kertas mahjong pakai dua kaler.. hitam dengan merah. tempek kat pokok, kat dinding...

ni dah bangunan baru dah

jom kelik jom


Via Blogger PC Edisen

Enjoice...Sharing is power!!!

Ping your blog, website, or RSS feed for Free


Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kitab Digital Sekolah Agama Kerajaan Negeri Johor

PERMOHONAN ONLINE KE PROGRAM KOLEJ VOKASIONAL (MENJURUS KEPADA DIPLOMA VOKASIONAL MALAYSIA) AMBILAN JUN 2016

PERKONGSIAN 1 HARI 1 HADIS : Memakan Daging Saudara SeIslam