Pasar Tani Baling

Cari mama yang tersembunyi.. Sapa jumpa dapat 5 duit..
Hari Rabu, hari biasa la untuk orang pompuan kuar ke pasar. Hari penuh ngan gerai jual tudung. Tu yang aku pun kena pastikan, kalau nak balik ke Baling; hari rabu mesti ada dalam tentatif. Kalau tak melepas la mama nak beli tudung.

So, hari rabu ni; dalam hujan pun kami redah jugak. Dapat la beberapa helai tudung buat aset. Helai tu merujuk kepada beberapa plastik yang penuh yer.. Kekeke... Semua untuk sendirian berhad jer.

Pas setel bab tudung, baru nak cari makan. Sekali tengok kopok lekor. Punyala ramai orang beratur. Wahlaoweiii... Aku beratur dekat setengah jam tu just untuk dapat kepok lekor RM3. Kira jadi la kan.

Sekali pastu... hujan mencurah curah. Nak tak nak aku harung jer. Amik keter. Terus gerak amik mama ngan ziqri. Alhamdulillah.. Selamat. Sekali dengar mama citer... Khemah semua dah terbang beb... Sib baik selamat...

Via Blogger PC Edisen

Ni jelas kelihatan mama tu
Ni pun tersembunyi jugak
Ni memang sah sah mama kat belakang aku..

Sempat beli kuih nak melantok
Satu barang singgit.. Pilih jer
Ni perkara biasa la.. Penjual mesti jadi model

Tu aku nyer rm3 nyer kepok la tu
Dah kurang sikit dah.. Time aku tadi punyala ramai..
Susu kerbau anyone???
Beli sotong sikit, nak buat goreng tepung..

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Jelly Beans

Kitab Digital Sekolah Agama Kerajaan Negeri Johor

Acustop Cataplasma Applied