My family : Raya edition

Lama aku tak buat koleksi cenggini. Tetiba pagi ni masa browse gambo aku lam internet, jumpa balik entri yang aku buat tahun 2006 dulu. So... apa lagi. Bila terbukak hati, maka terus mencari dan menghaplod versi dari awal. First raya berdua aku tahun 2001. Masih tak terbuka minda nak amik gambo famili. 2002 iqa masih lam perut. Pun tak amik gambo famili lagi.



Mula 2003 baru terbukak hati nak amik gambo bersama. Tahun yang sama aku beli kamera digital pertama aku. Maybe tu antara sebab lain aku mula bergambar kan. Tu pun tah aper aper jer pakaian tu. Pastu bermula la edisi bergambo aku kan. Al maklum la. Kalau pakai kamera biasa, nak keluar duit beli filem lagi, cuci lagi, scan, baru leh haplod internet. Seingat aku, 2003 pemula zaman fotopages nih. Semua eager upload picas lam internet. Aku pun tak terkecuali. Tahun 2004 pun masih tak bergambar ngan baju melayu lagi. Masih terpengaruh dengan budaya barat lagi. Siap mengada pakai spek sama kaler baju tuh. 2005 baru pakai baju melayu dan...dslr



Apa lagi kalau bukan d70s. Terus eager bergambar. Terus pakai sampai ke la. Digital lain semua kasi anak main jer. 2006 syafinaz lahir. Tahun 2007, aku pun pelik apasal boleh terlupa amik gambo famili kecik aku. Maybe sebab tahun ni ada family gathering besar. So semua bergambo besar-besaran jer. Nanti aku kena check balik HDD lama aku tu.



2010 tu kalau perasan ada sikit pelik. Yup. Potosop abis gambo ziri. Dia tido masa tu. Tapi pastu dia bangun dan tak nak amik gambo reramai. Meragam dan amik gambo ngan aku jer. So, nak tak nak terpaksa potosop ajer la. 2011 paling ganas pasal aku dah mula ber'live blogging'. Memang sadis zaman ni. Klik, terus haplod. Klik, checkin. Memang kalau nak ingat zaman dulu. Tak tercapai akal dah tu.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kitab Digital Sekolah Agama Kerajaan Negeri Johor

PERMOHONAN ONLINE KE PROGRAM KOLEJ VOKASIONAL (MENJURUS KEPADA DIPLOMA VOKASIONAL MALAYSIA) AMBILAN JUN 2016

PERKONGSIAN 1 HARI 1 HADIS : Memakan Daging Saudara SeIslam