Movie Review - Magika (2010)

Klik untuk gambar yang lebih besar
4 bintang setengah aku kasik
Memang satu kelainan filem muzikal arahan edry nih. Memang best. Dia berjaya bawak kita ke satu dimensi baru berkaitan ngan watak watak dongeng orang melayu kita. Memang cool.

Cerita pasal Ayu dan adiknya Malik yang tersesat ke alam bunian lepas si malik ni jatuh ke perigi masa dia sembunyi ketika maghrib. So, bila sampai ke sana malik kena culik ngan nenek kebayan. Maka bermula la kisah ayu yang mengembara dengan di bantu oleh badang dalam mencari adiknya dan keluar dari alam tersebut.

Apa pun memang best sengsangat cerita ni. Lain dari yang lain. Memang aku kasi 4 bintang setengah. Balqis berdua pun dah ulang kali keempat dah sehingga entri ni ditulis. Marbeles.

Enjoice...Sharing is power!!!

Ulasan

Yuyu berkata…
aku tengok magika ni 2,3 kali..memanng tak puas..hahahaa..lagu dia pun siap boleh hafal lagi.,.haha..suka la magika..thumbs up!!
CERITA LEBAT berkata…
aku dah tgk ceter ni..mmg layan..kostum tu yg ak minat..
Sharinginfoz berkata…
alamak apasal le saya tak suka citer nyanyi2 ni
ManjaIxora berkata…
movie ni best.. my doter, oyin pun suka sbb ada nyanyi2.. kemain dia ikut menyanyi dlm movie nih.. hohoho
mknace unlimited berkata…
:) :) :)
ni dah kali beperapa dah ntah, dedua balqis asik dok ngulang jer
terbaeekkk!!!!

Catatan popular daripada blog ini

Jelly Beans

Kitab Digital Sekolah Agama Kerajaan Negeri Johor

SPM 2018 Result : Analisa & Ranking SBP