Larian Perdana Mahkota 2011 : SMK Taman Mutiara Rini 2



Semalam mama jadik ketua AJK Dokumentasi kat sekolah dia. Blank kejap tak tau nak buat apa. So, aku cadang dia amik bideo ja. Kan senang. Aku boleh tolong editkan. Selesai masalah. Dokumentasi bideo nih paling aku suka buat dulu. Pasal memang semua orang suka. Apa yang kita dokumentasi tu jelas dan semua orang senang paham.

So, malam semalam, aku habiskan masa sikit untuk edit bideo mama; lepas kelas taekwando iqa abis lam jam 10 malam tu kan. Dan cam biasa, mesti aku kasik full HD nyer. Sekali masa render... perghhh punya la lama dia punya masa.. Ye lah.. Ni la bideo paling lama aku buat.. hampir 15 minit durasi dia (ehem.. tq youtube pasal dah naikkan durasi bideo). Lam kul baper pagi baru setel render bideo. Saiz.. 2 Gb beb..

So, langkah seterusnya adalah.. haplod ke youtube. Aku start haplod lam kul 5 pagi. Tempoh masa siap around 800 minit. Perghhh.. mau petang baru setel. Sekali borak borak ngan mama, dia setuju aku haplod bersi 480p ja. Apalagi.. senang kije beb.. Convert, haplod semula. Hah.. 49 minit ja masa haplod dia. Bereeehhh!!!!

ps : now.. kepalaku sangat pening maaa.. kalau tak pasal senin kena meeting kat jabatan, mau aku amik mc nih..

Enjoice...Sharing is power!!!

Ulasan

Tanpa Nama berkata…
TQVM EN.MKNACE...Sayang die...;P
(LOVE, MAMA KEPADA SYAFIQAH,SYAFINAZ & ZIQRI)
AinPearl berkata…
Awak cikgu kat sekolah ni ke? Sekolah adik sy ni. :)

Catatan popular daripada blog ini

Kitab Digital Sekolah Agama Kerajaan Negeri Johor

PERMOHONAN ONLINE KE PROGRAM KOLEJ VOKASIONAL (MENJURUS KEPADA DIPLOMA VOKASIONAL MALAYSIA) AMBILAN JUN 2016

PERKONGSIAN 1 HARI 1 HADIS : Memakan Daging Saudara SeIslam