Autoblogging @ autoblogwalking

Klik untuk gambar yang lebih besar
Ngebas khas dari buzyblog.com
Tetiba isu ni jadik panas. Bila aku baca dalam entry abam Pendekar Kuda baru aku tau, aku pun jadi mangsa jugak. Kekekeke.. aku pun turut terkena. Nak wat camner kan.

Apa dia sebenarnya yang jadi isu besar sangat nih? Benda ni memang dah lama orang buat, cuma kita tak perasan sangat @ memang tak amik pot sangat pun. Yang jadi isu adalah keuntungan sebelah pihak. Traffik cuma masuk ke mamat or minah yang guna robot nih.

Sistem robot ni dia akan detect shoutmix or apa ntah lagi tu.. ala kotak jerit korang tu. Pastu dia akan hantar mesej yang sama ke semua kotak jerit korang tu tanpa masuk ke blog pun. Ni pun pendekar berkuda dah bagi penyelesaian. Pi la ke sana untuk lebih lanjut. Memang baguih abam sorang ni.. Aku pun dah set la balik kan. Bukan apa, nak tengok jugak berapa yang sebenarnya datang kan.

Bagi aku, aku memang lebih suka melawat blog orang, baca baca lebih kurang, dan tinggal la jejak aku lam komen dia. Ala yang jadi isu jugak tu pasal aku suka taruk terbaek tu.. Aku lebih suka taruk lam komen sebab aku dah biasa dengan cara ni sejak dulu lagi dan bagi aku lebih valid. 3rd party software apa barang. Tu yang sampai timbul isu hangat ni.

Macamana bender ni boleh berlaku. Sebab utama pasal server dia mana sama dengan server blog kita. Tu sebab dia boleh bypass traffic ke blog kita. Tak yah gi server kita pun. Serang ja server 3rd party kotak jerit korang tu. Tu yang nampak cam ramai ja orang datang ke blog kita. Sebenarnya.. ramai robot yang serang server kotak jerit korang.

Apapun, bagi aku. Masalah ni timbul pasal duit. Pasal terlalu nak kejar traffic, supaya banyak iklan dapat kan. Kalau niatnya dari awal betul rasanya tak jadi cenggini. Ni pasal dok nengok blogger blogger glamer asik dok cakap pasal duit ja, dia pun nak jugak. Nak tak nak pakai la robot kan. Tak kisah la. Bagi aku ni semua dunia ja nih. Lupakan la persengketaan ni. Rezeki ada di mana mana. Orang nak datang ke tak ke blog aku, itu bukan bawah kekuasaan aku kan. Yang penting aku tetap dengan cara aku. Terbaeekkk!!!! untuk semua.

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar Enjoice...Sharing is power!!!

Ulasan

Misssurvivor berkata…
saya suke ulasan anda..saya pon dah lama tau pasal dieorang ni, cume sy pon berpendapat mcm bro, biarlah tuhan yang balas di kemudian hari segala salah silap mereka.. sebb tulah ikhlas tu penting.. (>_<)
Ampuan Awang berkata…
salam,

kasihan benar mereka itu...
mknace unlimited berkata…
:) :) :)
biarla diaorang tuh.. biarkan diaorang terjun dengan robot robotnya.. kita ikut cara kita ja la
terbaeekkk!!!!

Catatan popular daripada blog ini

Jelly Beans

Kitab Digital Sekolah Agama Kerajaan Negeri Johor

Acustop Cataplasma Applied