Antara DM dan Mastika

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar ©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar

Apa beza kedua-dua majalah di atas? Tapi dari satu sebab yang satunya memang sangat senang nak didapati dimana-mana. Dedua nih keluaran November tahun ni. Tapi yang satu tu memang susah sangat nak diperolehi.

Kisahnya, aku semalam semayang kat stesen bas larkin. Lama tul aku tak beli DM. Kesnya itu lah. Susah sangat nak dapat. Sejak masuk PPD, memang aku kurang berkesempatan ke kedai buku yang terbilang lagi. Yang dapat.. gerai-gerai. Majalah biasa yang aku beli cam Majalah PC insyaAllah ada. Tapi tiba tang Dewan Masyarakat.. Ya ampunn.. bak kata sesetengah penjaga kedai.. apa tu.. ada lagi ka bang.. apa? mastika ka bang.. kejadahnya..

Susah sangat nak cari majalah ni rupanya. Hanya sesetengah kedai terpilih ja ada. Yang tu yang susah nak cari tu. Kalau dulu memang aku mudah dan senang nak gi kedai kedai sebegini. Tapi la ni memang susah.. mana sempat la kan..

Nampak sangat orang kita memang tak suka baca majalah sebegini. Leceh? bosan? mahal? Tak tau la mana satu yang betul.. Yang paling aku tensen sebenarnya pasal dia boleh syorkan aku beli mastika tu. Cuba bagi yang ilmiah sikit. Paling best.. hampir semua gerai aku singah tu.. Seketoi pun tarak. Yang banyak.. hai.. mangga.. mastika.. Tu yang tak tahan tu.. Asyik nak sogok cerita hantu, cerita misteri, cerita yang ntah betul ntah tidak. Apa-apa aje la.. Paling penting citer pasal gejala sosial memang bertabur la..

Enjoice...Sharing is power!!!

Ulasan

|| NaFiRaa || berkata…
hehehe.. saya pon x pernah baca DM tuh~ muehehe.. kalo Pa&Ma tu tahu ler..kikiki
amie berkata…
tak suke bace bukubuku camtu..
tatau betol ke tak ape yang ade dlm tuh.. huhuhuh
nurmisnan berkata…
salam..
dulu selalu gak beli Mastika
tapi bila asik baca cerita yang rasanya
seperti mereka cerita
aku stop beli...

p.s. lama tak ke Gelang Patah
selalu makan buah DUKU dgn CIKU
kat rumah kawan... rindu mereka
Hizami Li berkata…
tahu takpe.
mangga lagi la.
tak larat nak baca.
=.=
mknace unlimited berkata…
:) :) :)
tu lah masalah kat malaysia nih..
pengguna cuma sukakan benda-benda ringan..
pengeluar.. walaupun tahu hakikat ni, terpaksa juga kuarkan benda-benda ringan.. demi nama survival..
so, bila minda kita akan berubah

Catatan popular daripada blog ini

Kitab Digital Sekolah Agama Kerajaan Negeri Johor

PERMOHONAN ONLINE KE PROGRAM KOLEJ VOKASIONAL (MENJURUS KEPADA DIPLOMA VOKASIONAL MALAYSIA) AMBILAN JUN 2016

PERKONGSIAN 1 HARI 1 HADIS : Memakan Daging Saudara SeIslam