Tesco - Bateri AA Power Hi Tech

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besarAntara sebab utama kalau aku gi Tesco adalah, semestinya untuk membeli barang ni. Barang ni barang mudah jer, bateri. Ya.. bateri AA yang biasa. Dengan harga yang bagi aku cukup murah; baru RM3.00 untuk 4 bijik, tetapi power dia menyamai bateri energizer yang power tu. Mana nak carik beb.. Harga sama cam bateri everyday jer tapi power cam energizer yang memang mahal tuh.

Kisahnya dulu aku dapat sebijik kamera free nih. Memang la mantop tapi bateri dia bukan boleh beli yang chokia punya. Dia punya power untuk drain bateri memang sangat tinggi. Kalau setakat pakai everyday tu setakat shoot tak sampai 10 keping dah habis power dah.. Ye lah kan.. Setakat 2 bijik AA sekali pakai. Aku pun sampai tensen gak la ngan kamera ni pasal consumption maintainance yang agak tinggi tu.

Sekali masa Mak Yang kawin itu hari aku memang sesaja bawak kamera ni wat backup. Lepas lelepak kat Tesco SP tu, kebetulan bateri ni tengah promo.. RM2 untuk pack 4 AA. Aku sebat jer la 5 set. Sekali pakai.. Waaaa.. nice.. 1 set 4 bijik tu tahan untuk 2 minggu lebih kurang. Apa lagi.. Setiap kali gi tesco, ni ler barang utama yang aku beli.. hahahaha.. kena la bijak membelikan.. Lagipun dah lama iqa tak pakai kamera nih.. pasni leh ler dia bawak ke mana-mana function sekolah, cam kat nuri dulu..

::Klik untuk cerita penuh::





©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni set ni untuk iqa.. tu dah kuar dah set kamera dia.. bateri putih tu untuk remote tv inaz..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Kamera fujifilm ni aku dapat dari click! magazine.. antara yang bertuah kan.. sekarang memang dah hak milik penuh iqa..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Dah leh berfungsi selalu dah la lepas nih.. tesco sudah mikin melakang lumah maaa...

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Ni ler sebabnya bateri consumption yang tinggi.. sepenuhnya digital.. pastu pakai AA jer lak tuh..



Enjoice...Sharing is power!!!

Ulasan

atreyu strange berkata…
wadik aku slalu beli bateri tesco ni utk main kete remote control dia. x sangka lak bateri tesco elok.

Catatan popular daripada blog ini

Jelly Beans

Kitab Digital Sekolah Agama Kerajaan Negeri Johor

SPM 2018 Result : Analisa & Ranking SBP