Kisah aku dan jamu

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besarAku first beli set bersalin ni masa aku darjah 1 agaknya.. aku panggil set nyonya mener.. paling aku ingat masa paksu lahir dulu, abah aku ajak.. jom gi beli set jamu air mancur nih.. so gi lah aku ngan abah aku ke kedai apakenamanyah, belakang panggung wayang baling yang la ni dah jadi kedai tayar tuh.. La ni aku la pembeli tegar set bersalin air mancur ni..

Masa iqa lahir sebenarnya dia dah ada dua versi. Serbuk atau pil. Aku pilih serbuk. Mama yang tensen.. ngan bau dia.. dengan kepekatan dia.. minumm.. kata aku.. Biasa la.. Orang yang tak kena memang la senang hidup dia kan. Masa Inaz, mama nak try apakenamantah salinda.. beli la.. aku memang nak dia stick ngan air mancur jer.. mama memang tak puas hati.. tak sedap la badan. tak sama cam air mancur.. sapa suruh kan..

Yang si ziqri ni aku beli balik air mancur. Pasal kesian punya pasal.. aku amik la yang pil.. mama sebenarnya suka dia nyer sapuan badan tu. tak de tandingannya.. Aku nak beli ni pun leh pikio jap.. kat mana yerk.. Teringat aku nampak kat KIPmart itu ari.. tu yang singgah beli masa nak balik tadi.. RM65.. naik RM3 dari aku beli untuk iqa dulu.. Jumpa YDP PIBG sekolah aku.. kena pow beli anak patung ngan iqa dan inaz. adoohaii.. Yang paling best aku leh tak cam adik aku sendiri tepon dari sarawak congrat aku tadi.. Bengong tul abang sorang nih..

::Klik untuk cerita penuh::





©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sapa yang biasa ngan set air mancur ni mesti kenai ngan benda-benda nih.. pilis untuk kepala.. bedak untuk muka, tapel untuk perut, param untuk satu badan.. habis satu rumah bau ubat.. gasakk.. Masa mama pakai salinda tu.. aku beli gak benda-benda nih.. tak kurang puas hati sangat ngan sapuan salinda..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Bersama hasil 'pow'an yang cemerlang.. hahahaha..

©2010mknaceunlimited : Klik untuk melihat imej yang lebih besar
Sib baik la aku tak beli lagi hadiah besday dia.. so.. kira hadiah besday la yerk.. jahat nyer abah hahahaha



Enjoice...Sharing is power!!!

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Jelly Beans

Kitab Digital Sekolah Agama Kerajaan Negeri Johor

SPM 2018 Result : Analisa & Ranking SBP