Rutin harian

©2010mknaceunlimitedNampaknya apa yang aku nak try buat tak berjaya jugak aku buat. Ala, yang kengkonon nak hapdet setiap hari tu. Sebab apa yerk. Tak tau la nak cakap camna. Maybe sebab rutin harian yang menyebabkan aku hilang masa macam tu saja. Atau sebab minggu ni aku agak moody sikit. Tu cerita lain la, berkenaan moody aku tu.

So, hari Selasa mecam biasa jugak. Sama macam hari-hari lain. Bukak pusat akses, lepak pusat akses, masuk kelas, bla bla bla. Sama jer cam hari-hari lain. Cuma yang best untuk hari ni adalah, teng-teng-teng.. van nestle datang.. Makan Choco-crunch free la bebudak hari ni. Yang tak best.. Iqa masih MC. Sedih Iqa masa tengok gambo kengkawan dia makan ni. Pastu aku naik ke Pusat Akses dan try buat Roadtax dan insuran pakai MyEG.com.my. Boleh tahan gak bantuan yang dia bagi. Two thumbs up la aku kasi. Cepat tul.

©2010mknaceunlimitedHari Rabu pulak menjelma. Hari ni Iqa dah naik sekolah balik. Demam pun dah kebah dah. Hari ni jugak geng CNN datang ke sekolah. Untuk kemaskan balik Fiber Optik dan memperkemaskan sambungan kat bahagian dalam. Sambil tu dok nengok jugak cikgu-cikgi kelas yang dah mula sibuk memasukkan data SMM. Sian diaorang. Tetambah lak banyak ibu bapa yang tak isi borang dengan lengkap.

Pas aku usha sikit-sikit pasal pemasangan fiber ni, baru aku naik semula ke pusat akses. Ada jugak beberapa cikgu yang sibuk mengisi data kat sini. Lepas tu la aku terus moody; pas dapat satu call jer. Tu crita lain. Lain kali la crita. Padahal sebelum tu aku sibuk dok buat jadual untuk makmal komputer. Sib baik sempat jugak siap untuk makmal tahap dua. Yang tahap satu, terus terbengkalai sampai ke la ni. Tak tau la bila aku leh sambung wat balik. Tunggu mood aku fully recharged balik la kot.

©2010mknaceunlimitedAku balik rumah cam biasa. Langsung tak expect apa-apa. Sekali masa dok depan PC terpandang lak sampul surat beralamat kat aku. Apa pulak yang aku beli online kali ni. Macam tak tau ja.

So, aku bukak dengan penuh tanda tanya. Sekali tengok sampul lain lak dalam dia bercop MyEG. Waaa... Manyak laju maaa.. Semalam aku buat, hari ni dah dapat. Pergghhh.. memang best giler. Sebelum ni aku guna myeg just untuk bayar saman jer. Yang ni aku dengar-dengar jer. Ni yang baru aku test untuk merasakannya sendiri. Memang layakla dapat pengiktirafan. Kerja bagus maaa.. Hujung tahun ni sahih la motor ngan keter aku yang sebijik lagi tu pun aku buat pakai myeg jer kan.. You guys really do your job well.

©2010mknaceunlimitedHari ni lagi macam takde paper. Yang bezanya memula aku nengok pakcik-pakcik pekerja sekolah dengan gigih sekali mengalihkan meja batu tempat biasa aku melepak.

Apasal cik?
Nak alih ke padang. Sini dah tak sesuai. Keter pun dah makin banyak..
Oooo. Nanti saya amik gambo sekali ye cik.
Masuk TV3 tak?
TV3 lum tentu. Tamil Neesan jamin kalau saya hanto ni.
Hahahaha.

Lepas borak-borak lebih kurang gi ambik bebudak muzik. Hari ni nak ajo diaorang main rekorder. Belasah. Sumbang langkah sorang-sorang. Tak pernah main la katakan. Aja baca not. Pergghh. Masih tak biasa. Last-last aku yang label not sesatu. Dah tu baru tiup.

Habis masa hari ni. Sekali ingat pesan Pn. Teng. Bawak la Iqa gi kelas bahasa cina. Iqa tak faham apa yang Pn. Teng cakap lagi. Pn. Teng cakap.. Lai.. lai.. Iqa tengok jer. Ye la kan. Budak lagi. Mana dia didedahkan dengan orang luar bangsa lain sangat. So, tak familiar. Harap-harap dia cepat adsorb apa yang diajar nanti..


Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Jelly Beans

Kitab Digital Sekolah Agama Kerajaan Negeri Johor

Acustop Cataplasma Applied