Back to Kluang - Day 1

 
Haiiii… Nak bergerak ke Kluang pun rasa malas tul. Maybe pasal penat balik dari Kedah pun lum hilang lagi kan. Masa mama dok mengemas tu, sempat lagi dok layan pukoi Green Devil lam jin online. Nak lepas pun cam malas jer. Boss level 38(??!!) pun aku tak jumpa lagi pagi ni.. Semua dah ready jer, mari kita bergerak.

Cam biasa jer jalan dari gelang patah ke senai, pasal kita ikut second link. Keter aku rasa ada la 2, 3 bijik. Tapi masuk jer highway PLUS kat senai tu mulala rasa sesak. Memang sesak gila. Berenti terus hampir 3 kali. Apa kes ni? Taula semalam kismes. Tapi hari ni hari Sabtu. Esok ada lagi hari Ahad. Pakat nak sesakkan jalan wat per. Aku nyampah tul tahap dewa kalau highway jam ni. Tapi yang best dapat gak ler aku mengimpit Diablo 3 bijik. Pergh.. Diablo tu. Keter kegemaranku. Tapi tak dan nak tengok plat pasal sibuk dok mengimpit. Hahahaha..

Lam sejam setengah sampaila ke tol Air Itam. Jem lagi. Sib baik dia bukak booth tambahan. Kuar jer ke jalan Kluang, jem lagi. Lagi teruk. Dua lane tau. Bukan satu lane. Bengkerk tul. Ropernyer polis wat OT roadblock la pulak. Adoiiii.. Pas Sri Lalang tu jalan dah clear dah. So aku dah berjaya meningkatkan masa dari tol Air Itam ke Kluang yang patutnya 10 minit menjadi 30 minit. Tahniah aku..

Pas semua dah settle baru turun ke lobi. Sekali mama tak check-in lagi la.. Adoiihhh. Sampai jer hotel aku terus cilok depan lobi dia. Alamak ada keter best la pulak. Jarang ada orang parking keter depan lobi cenggitu jer. Sekali tengok plat. Alamak.. RMJ la pulak. Cepat-cepat aku punggah beg kuar. Bellboy pun dah tunggu. Terus aku kasik kedit kad kat mama soh dia check-in. Aku lak terus gerak ke tempat parking. Sepanjang jalan nak sampai tu, memacam keter aku jumpa. Keter pengantin la, keter sport la, motor beso pun ramai. Ganah-ganah keto. Aiyoo.. Silap timing maaa.. Masuk tempat parking toksah citer aaa.. Tak pernah aku parking tingkat 5 ni. Dah la paling hujung lak tu.. Nasib la.

Turun jer balik ke lobi tengok mama senyum jer.. ingatkan dah check-in. Ropernye dok nunggu laki tercinta dia ni.. Adoiiii.. Check-in ajer la. Pastu terus naik atas. Bukan apa. Kalau boleh tak nak la terserempak ngan RMJ. Naik jer lam lif penuh askar. Kat tingkat aku pun ramai askar. Pergghh..

Lepas maghrib jer kitaorang kuar semula ke medan selera. Beli lebih kurang. Sekali boss mama tepon. Alamak terbantut sopping kami. Kena la bergegas ke sana. Sekali turun jer lip, askar penuh depan lip. Perghhh... Terkena gak. Memang RMJ nak turun. Tunggu jer ler kat lobi. Pas semua dah settle. RMJ pun dah balik. Eskot-eskot pun dah chiaoo.. Baru kitaorang melangkah kuar. Ropernyer RMJ ada function kat Kem Askar Kluang. Dari hari Jemaat lagi dia kat sini. Settle day 1.

Esok pagi pas hantar mama meeting, aku bawak yang lelain makan kat bumbung hijau. OKler. Pergi jalan kaki tu. Boleh sight seeing sekali kan. Masa balik jumpa lak kedai buku. Habis la aku berbelanja buku untuk dedua orang ni. Sampai kat stesen bas tu jer dengo orang dok bising.. Ropenyer ada pertandingan karaoke la pulak. Tunggu perasmi datang. Tunggu dengo selagu dua. Baru naik ke atas... Paling best bila perasmi cakap ini pertandingan karaoke lagu melayu kan. Apasal eja kalaoke... Giler tak tahan..



Bersambung..
Posted by Picasa

Ulasan

Tanpa Nama berkata…
Is it possible Abercrombie clothing to turn a profit by gifting abercrombie Jeans promotional items and selling your inventory at the same time? Is it possible to Abercrombie Pants make large sums Abercrombie Tees of money by giving away promotional clothing? Abercrombie Shorts Will this practice bring awareness to your brand? Fashionable promotional clothing items are a great way to Abercrombie Sweaters help sell your brand to your target audience. Items like shirts and caps are favorites among most consumers especially when they receive them for free as a gift or give-away. Be it a screen printed tee shirt or an embroidered hat or polo shirt, your imprinted logowill leave a long lasting impression and gain a lot of attention by your targeted audience.

Catatan popular daripada blog ini

Jelly Beans

Kitab Digital Sekolah Agama Kerajaan Negeri Johor

SPM 2018 Result : Analisa & Ranking SBP