Back to Nature - Day 3

Dari pagi lagi orang dah ramai kat rumah atuk kedah. Ada yang potong bawang, masak nasi, dan memacam lagi la. Suhu agak dah agak stabil. Suam-suam kuku sikit la. Tak kisah la. Bawa iqa ngan adik gi ninjau dan tolong-tolong apa yang patut.

Pakcik dok sibuk kat kawasan belakang ni. Kawasan mari memasak nasi. Iqa ngan adik pun join sekaki gak. Walaupun lepak kat dangau jer kan. Kira boleh la. Pastu bawak diaorang gi belakang pulak. Kawasan goreng-goreng.

Photobucket Photobucket Photobucket
Photobucket Photobucket
Photobucket Photobucket

Lam kul 11, semua dah siap. Kenduri mula jam 12 tengahari. So sekarang kita prepare untuk serve la pulak. Pastu kenduri kesyukuran pun bermula. Memula baca yasin, pastu diikuti dengan bacaan doa selamat. Boleh tahan gak ramainya tetamu yang hadir.

Photobucket Photobucket
Photobucket Photobucket

Iqa sibuk ngan kengkawan masa ni. Memacam dia ajak diaorang main, dari uno sampaila ke saidina. Main la iqa. Yang adik lak sibuk tido..

Photobucket
Photobucket Photobucket Photobucket

Kini tiba la saat aku bertolak ke Bangi, rumah Mak Yang. Nenek kedah risau gak ngan keadaan aku ni, masih suam-suam kuku. Tak kisah la. Boleh jalan slow-slow. Alhamdulillah.

Photobucket Photobucket
Photobucket Photobucket

Aku berenti rehat kat R&R ulu bernam. Belasah mihun sup. Aku rasa tu jer yang sesuai ngan keadaan aku sekarang ni. Pastu jalan lagi. Sekali aku masuk KL aku sendiri dah tersesat la pulak. Bila masa lak ada DUKE lak ni. Abis. Kuar kat Ampang. Masuk balik, gi KLCC, masuk tun razak, terus ke bangi. Alhamdulillah. Sampai jugak. Makan ubat. Tidoo..

Photobucket Photobucket



Chiaoooo...
_________________________________________________________________________
Mohamad Khairul Nizam | 07-5101621 | 0163176350 | 0136042404 | mknace@gmail.com

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Jelly Beans

Kitab Digital Sekolah Agama Kerajaan Negeri Johor

Acustop Cataplasma Applied