Malam Pertama Malam Kebudayaan

Photobucket

Perkhemahan Alam Semulajadi peringkat Kebangsaan 2009

Tarikh : 10 - 14 Mei 2009
Tempat : Kem Tasek Utara Pusat Kokurikulum Jabatan Pelajaran Johor

Malam Pertama Malam Kebudayaan

Masa : 9.00 malam
Tempat : Dataran Kem Tasek Utara
Jurugambar bersama : Hakim, Hunaidi


Malam kebudayaan merupakan malam yang dinanti-nantikan oleh kesemua peserta perkhemahan. Masing-masing tidak sabar-sabar untuk menunjukkan persembahan dari negeri masing-masing. Malam pertama ini hanya 10 pasukan akan mempersembahkan lakonan atau tarian masing-masing.

Photobucket
Photobucket

Untuk team buletin, ini merupakan satu training ground yang agak menarik bagi kami. Aku terus bahagikan tugasan untuk setiap seorang. Hunaidi aku tugaskan dengan wide dan Hakim telezoom. Aku sendiri akan mengambil alih tugasan wartawan. So senang cerita aku lebih banyak dok sebelah peserta, jurulatih ataupun MC. Lupa nak cerita, aku pakai len normal. (Jahat la tu kan, pakai fast lens, orang lain pakai lens biasa.)

Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket

Bagi segment pertama, semua beredar ikut sesedap hati sendiri. Aku lebih banyak dok sebelah MC. Senang nak korek berita. So, belasah jer ler ambik gambo memasing. Sesambil tu aku dok perati kat mana kedudukan Hakim dan Hunaidi.

Negeri Sembilan
Photobucket

Kedah
Photobucket

Putrajaya
Photobucket

Kuala Lumpur
Photobucket

Kat tengah-tengah persembahan, tetiba MC umum lepas ni ada persembahan khas dari jurulatih. Ini sudah bagus. So, aku ajak Hakim ngan Hunaidi lepak kat kantin jap. Sesambil minum kopi aku sembang-sembang ngan diaorang sambil betulkan beberapa kesalahan yang telah diaorang buat tadi. Bukan nak kata aku ni terer sangat tapi just share pengalaman. Aku jelaskan apa fungsi setiap lens yang diaorang pakai dan apa yang sepatutnya yang diaorang ambil.

Photobucket
Photobucket
Photobucket

So, segment kedua nampak kelainan sikit bagi kitaorang. Lebih terarah sikit la bagi aku. Memasing dah mula fokus pada apa yang aku cakap masa kat kantin tadi.

Perlis
Photobucket

Sabah
Photobucket

Sarawak
Photobucket

Selangor
Photobucket

Pahang
Photobucket

Labuan
Photobucket

Persembahan agak menarik bagi aku. Ada jugak sesetengah yang aku sendiri tak paham apa yang nak disampaikan. Macam aku selalu cakap dengan memember dulu. Persembahan syok sendiri. Tapi banyak jugak yang terkeluar aura X nya. Memang kelas la.

Apa-apa pun kita nantikan lagi malam esok pula. Oppss.. Malam esok aku la pulak takde. Nak prepare untuk meeting kat Kluang hari Khamisnya. Baru dok mimpi menembak pakai tele. Apa-apa aje la..


Slideshow


Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kitab Digital Sekolah Agama Kerajaan Negeri Johor

PERMOHONAN ONLINE KE PROGRAM KOLEJ VOKASIONAL (MENJURUS KEPADA DIPLOMA VOKASIONAL MALAYSIA) AMBILAN JUN 2016

PERKONGSIAN 1 HARI 1 HADIS : Memakan Daging Saudara SeIslam