Karnival ICT 2009 - Penutup

PhotobucketHari ni merupakan hari kedua merangkap hari terakhir Karnival ICT di SK & SMK Tanjung Adang ni. Cam biasa pepagi lagi dah kuar merempit lagi. Tapi kali ni bawak slow, tak macam semalam. Sesampai jer nengok keter dah banyak. Mesti pasal seminar yang dijalankan pagi ni.

Memula terus cari parking dulu. Tak la susah sangat pasal aku bawak motor jer. Parking bebetul depan pagar sekolah menengah. Orang memang dah ramai mendaftar. Ambik beberapa keping gambar dan mula la merayap ke belakang. Nak ambik gambo bebudak pendaftaran ni susah tul. Suruh posing sikit asik pusing muka ke lain jer. Entah la..

Photobucket Photobucket

Pastu naik pulak ke dewan. Setting lebih kurang. Tak lama pastu si Hakim lak datang. Aku suruh jer dia cover kat atas sebab aku nak gi amik gambo pertandingan pasang komputer. Lam masa aku dok amik gambo ni terperasan lak sorang mamat ni masuk ngan kamera. Tengok model jer aku dah suspect wartawan. Dengor shutter jer pun dah tau. Tegur, rupanya dari berita harian. Aku cakap sekali kat atas ada seminar pastu ada majlis penutup.

Photobucket Photobucket
Photobucket Photobucket
Photobucket Photobucket
PhotobucketDah settle semua baru si Hakim datang.
Ko dah lambat la
Ye ker, semua dah habis ker.
Ye ler, ko nak baper taun diaorang pasang pc. Bebudak tadi pasang 2 minit jer
Huih.. bior betui
Aku nak bohong wat per
Ni nak gi mana ni
Makan la
Makan kat mana
Memaner la

Terus kitaorang turun ke padang. Carik la apa yang ada. Last-last dedua amik nasik goreng kampung sama hot dog, air mocha.. Belasah jer makan sebelah kantin tu. Selesai makan pergi ke SK lak. Sekali aku terperasan la pulak ada pertandingan kat makmal. Alamak.. terus aku buka brosur. Betul la.. aku terlupa masih ada pertandingan kuiz komputer. Terus aku lari masuk ke makmal. Apa-apa la. Last kopek ka apa ka, janji ada. Nasib aku memang baik..

Photobucket Photobucket
Photobucket Photobucket

Dah settle kat sini baru kitaorang pergi semula ke dewan. Apasal lak skrin kat depan ni kuning lak ni. Aku wat selamba badak jer naik ke atas pentas gerakkan jari kat touchpad dia. Turun ke bawah nengok skrin.. Aik masih kuning. Baru nak naik balik, Is tepon. Ada masalah la. La.. patut ler.. Letak kamera. Terus naik ke atas. Sesatu kabel aku check. Sekali power kabel yang tak nyala. Tukar ajer la ke plug lain. Sib baik. Settle. Takde sapa perasan lak tu. Kes naya tul la.

Photobucket Photobucket
Photobucket

Pastu si Hunaidi lak sampai. Apa lagi minta copy gambo kat Hari Guru dulu. Pastu aku copykan lak movie wolverine ke laptop tu. Sempat layan jap sebelum majlis penutup. Majlis penutup berjalan lancar. Alhamdulillah.

Photobucket Photobucket
Photobucket Photobucket
Photobucket Photobucket

Penyampaian cenderahati kepada penceramah dan hadiah kepada pemenang

Photobucket Photobucket
Photobucket Photobucket
Photobucket Photobucket

Lepas jer majlis penutup, terus aku turun ke bawah. Siap berkemas dah ni. Pasal Iqa dok sibuk ajak pergi Jom Heboh sana.Sekali Pn. Suzy lak mintak tolong aku amikkan gambo press conference. Takpe lah.. Layan la kejap.

Photobucket Photobucket
Photobucket Photobucket
Photobucket Photobucket
Photobucket Photobucket

Rupanya bukan kejap. Aku lak yang terikut sampai ke lawatan ke booth-booth. Layan jer ler. Dah abis sumer, baru aku berkemas balik. Copykan dulu ke laptop Is baru balik..

Photobucket Photobucket
Photobucket

And now..
Off I go to ..
ummpph ..
hmmm ..
maybe ..
Jom Heboh!!
Kot?!?

Slideshow





Anjuran bersama:
Photobucket

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Jelly Beans

Kitab Digital Sekolah Agama Kerajaan Negeri Johor

Acustop Cataplasma Applied