Aktiviti Kokurikulum di Hari Guru

Photobucket

Adoii.. Badan pun masih penat lagi. Aku masih lum dapat rehat sepenuhnya lagi selepas nature camp itu hari. Tetiba hari ni ada kokurikulum lagi. Nasib badan la..

Aku bangun pagi pun dah jam 7.00 pagi hari ni. Mampus la dah lewat. Bangun, berdiri; kepala rasa kenoning lagi. Sampai sekolah lam jam 8 pagi. Tengok semua dah ready untuk aktiviti.

Photobucket

Pagi ni aku ngan bebudak pengakap. OK ler. Cuma bila tiba time kawad tu aku pun surrender la. Aku St. John seumur hidup yang tak pernah langsung berkawad. Tu yang bila time satria muda dulu, yang paling teruk kena bambu geng-geng St. John ngan PBSM la. Teruk kena ngan brader-brader PKBM masa tu. Paling tak hingat masa aku tengok Rudy pengsan. Aku cam biasa nak sambut dia; pasal dia dok sebelah aku. Tak pasal-pasal aku kena pumping 10. Bodo jer.

Apa pun bila geng-geng jurulatih luar datang, kira ok ler. Bebudak pun lebih terarah kan. Kalau bagi kat aku tak tentu arah la jadinya.

Photobucket
Photobucket

Pas habis tu, mulala buat kerja untuk sambutan hari guru senin ni. Sesambil tu mula la merepek meraban depan kamera. Belasah jer ler.

Photobucket
Photobucket

Ni kengkonon tengah nyanyi untuk hari guru la ni
Photobucket

Dah habis, balik ke rumah. Sekali tepon bunyik.
Ko tak datang ke?
Tengok keadaan.
Memang aku tertido pun pas tu. Kul 5 baru aku bangun. Apa yang lagi best. Aku tertido lagi pastu. Sesedo Iqa ngan Inaz dah dok keliling aku.
Abah.. Bila nak gi funfair ni..
Haaa.. dah kul baper ni
Dah malam la bah
Rupanya dah pukul 8 lebih..
Bila la aku nak recover sepenuhnya nih..

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Jelly Beans

Kitab Digital Sekolah Agama Kerajaan Negeri Johor

SPM 2018 Result : Analisa & Ranking SBP