Ucu's new toys - Nikon D60

Photobucket

Sibuk dari itu hari lagi nak beli nikon
Tapi tak dapat-dapat
Last-last semalam berjaya gak paksa aku kuar beli kamera ngan dia

Malam ni kena gak kuar
beli pampers murah kat giant
aku memang tak percaya pampers tu murah
sekali betul
nasib baik susu 456 murah
aku angkut jer sampai 6

Pastu baru berjalan cari kamera ucu
Pueh satu JB merayau cari D80
Memang nasib la
Sedih... tu
Last-last amik D60 jer la
Nak wat camner kan
Pau punya pau okeyler
Ngan aku pun pau strap jugak
Pastu pikir nyer pikir
Aku ni asik pau kedai jer
Pakainyer tak jugak
Aku pakai strap matin tu dari taun 2005
Tak pernah bukak sampai la
Semalam pau strap tu pun aku simpan jer lam dry cabinet
Masa simpan tu sempat nengok hasil pau aku kat kedai2 kamera
Seketoi pun tak pakai
Asik nak pau jer
Dah terbiasa agaknya
Hehehe

Photobucket

Nengok ucu ngan d60 nyer
Jenuh ler nak belajar balik
asik dok pulun d70s aku jer
pening gak kan
kena rebus buku minum air dia ler ni

Yang paling tak best
Tak leh set master kat kamera ni
Nak wat cls kena la pakai cable
Ala.. takpe la
Nanti masa amik job, pakai jer d70s aku tu
Aku tak kisah pakai D60
Small matter la

Photobucket

Nampak apa yang pelik ngan d60 ni
Ha.. lens dia aku kasi kit lens d70s aku
Dari dok berabuk lam dry cabinet tu
baik pakaikan jer kat d60 ni
Aku pun dah jarang pakai
Sejak pakai 17-50 tu
Yang best
Sekarang ni aku nyer 18-70 sudah kuar
Masuk lak si 18-55.. ala kit len d60 tu ler
Welcome to my cabinet
Muhahahaha

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Jelly Beans

Kitab Digital Sekolah Agama Kerajaan Negeri Johor

SPM 2018 Result : Analisa & Ranking SBP