Klinik Pesakit Luar Mahmoodiah

Photobucket

Pagi ni macam biasa. Bangun, mandi & siap-siap. Sekali masa ayang nak bangun tu dia terjerit-jerit. Belakang dia sakit balik. Tapi ni teruk lagi ni. Sampai takleh nak gerak ni. Hish.. Ingatkan semalam dah ok sikit lepas abah picit.

So, terus ajak ayang gi spital. Cam biasa taknak pergi, dok kisah nak gi sekolah jer. Gila apa. Dah sampai tahap tak kuasa nak gerak nak gi sekolah lagi. Sudah-sudah la. Jaga diri tu dulu. Aku bab ni aku memang dah tak leh terima dah. Komitmen apa lagi, sampai diri sendiri pun tak terjaga. Sekarang aku dah faham perasaan abah aku dulu pasal komitmen aku yang membabi buta suatu ketika dulu. No such thing as 200% komitmen. Orang gila jer yang bagi komitmen 200%.

So, lepas call guru besar; amik cuti rehat 1 hari, terus aku bawa ayang gi GH. Dia boleh lagi dok borak pasal sekolah ngan aku. Kalau nak ngajar nanti camne. Tak yah banyak la. Nak panjat tangga naik punch cukupla. Tak sampai nyer.

Sampai jer kat depan Skudai Plaza, nampak lak bulan membelakangi Kolej Selatan. Fullauweii.. Cunnya.. Ni jer yang aku leh amik. Sesambil tu sempat ngajo ayang pasal adjust EV untuk amik gambo camni. Hehehe... Terus tak pikir sangat pasal sakit dia dah. Pegang kamere phone sambil dok cuba snap gambo kole selatan tu.

Photobucket

Teruskan perjalanan. Baru terperasan danga bay dah terbarai. Habis diaorang nak luaskan lagi kot kawasan dia. Memula tak perasan. Aku sebenarnya nak amik gambo rumah yang banyak bot tu, tapi ini yang dapat.. hampes.. Best jugak kan layan amik gambo lam jem ni kan..

Photobucket

Sesampai kat spital cam biasa turunkan ayang kat poliklinik. Pastu gi park. Haih.. Apasal kosong jer ni kan.. Sekali ayang call. Bang, kena gi klinik mahmoodiah la. Sudah.. mahmoodiah mana lak ni. Kecoh tul la.

Photobucket

Apa lagi, terus call abah tanya klinik mahmoodiah kat mana
Ala kat atas bukit
Bukit mana lak ni, kuar spital ker tak ni
Camner nak cakap aa, tapi dekat ngan umah mayat
Bah, dekat-dekat wad arwah pak long dulu eekk
Haa.. dekat-dekat situ la, tapi jangan sampai kuar spital tu
Haa.. Apa lagi terus pecut la. Sib aku baik. Jalan punya jalan terus nampak signboard. Sib baik belasah punya belasah kena lak tu.
Aku terus bawak keter sampai depan pintu. Aku sorang jer buat camtu tadi. Abis tu ayang ni mana leh gerak jejauh sangat kan. Sekarang tiba cabaran kedua, acara parking keter. Cari punya cari last last aku kena parking depan wad pompuan sana tu. Jenuh la nak menapak. Dah la tu masa kuar tadi tersenggol tayar kat divider. Sib baik tak pape.

Photobucket

Sekarang aku kena menapak ler pulak ke atas.
Apalagi.. jalan la..

Photobucket

Sekali sampai punya la ramai orang. Mana ayang ni. Aku usya punya usya, dia dah kat depan. Amik nombor. Terus jer aku gi kat dia. Nomor bape.
1105.
Mak aih baru 4 minit buka dah nomor 105.

Photobucket

Bawak ayang ke kaunter B
Kaunter ni baru tempat daftar sebenar
Ayang tunggu jap
Nak kuar yer
Tu mesti nak amik gambo ler tu
Biasa la
Aku amik shot ni dari atas bukit sebelah kubur sana tu

Photobucket

Pastu turun.
Masa nak masuk balik perasan kantin
Beli metro sama karipap sardin 6 ketoi
Nampak barisan tak pendek-pendek
Gila tul la

Photobucket

Sesambil nunggu tu makan karipap sambil baca metro
Nampak budak kecik dok usya jer kat aku
Aku bagi la seketoi karipap kat dia
Sekali nombor budak tu lak yang kuar
Aikk
Biar betoi
Aku yang sampai dulu
Tengok lagi
Nombor 1115
Nombor 1131
Gila apa
Au dah berangin la ni
Apa kejadahnyer ni
Pastu datang lak group Puspatri tak silap aku
Lam 8 orang terus potong jer Q
Hai
Ni dah lebih
Aku gi kaunter 3 tu
Terus jer mulut celupar aku dah menjalankan kewajipan dia
Mana nombor 1105 ni kak
Dah terbang ke dah kena jual ni
Dia kata dah kat kaunter 8 kot
Apa kot-kot ni kak
Baik saya tak yah amik nombor
Aku gi kaunter 8
Mulut aku takleh nak tutup lak
Kesian gak aku nengok kerani tu
Tak pandang langsung muka aku
Ingat kejap ker daftar sampai 1 jam ni
Last-last dapat gak kad ni
Apa kejadahnyer

Photobucket

Pastu gi bilik 19
check lebih kurang, kata bini aku la
main cuit-cuit itu jer
pastu kena suntik sekali
pastu baru gi amik ubat
Sempat lak borak ngan sorang uncle ni
Tapi aku rasa cam familiar lak muka dia
Pas amik ubat balik..

Photobucket

Dah.. takde mood dah nak nulis.
Penat..

Ulasan

Tanpa Nama berkata…
AOA, Puan /Tuan Dr, no tel pesakit luar yang nurse bagi kepada emak saya kemarin 07- 2231666, berturut turut saya juba menelephone tidak ada orang nak jawab,

sebab saya cuba nak telephone hospital, mak saya tak sempatat nak datang untuk appointment,

harap pihak hospital akan cuba selesai kan masala telephone ini secepat mungkin.


terima kasih

salam

jasmine khan
Unknown berkata…
Sakit hati betul aku ni hari.. Dah la kaki skait jgn mcm penguin. .Pg dh menunggu.. Bila masuk dlm.. Dokter tnye la skit apa. aku pon ckp kaki sakit. .Die suruh aki angkt kaki.. Die dokter kot. .Cm mna die cek. .Tgk x smpai 3saat lepas tu x pegang langsung kaki aku untuk cek bahagia mana yg sakit.. Kesudahan die suruh pg klinik kesihatan tmn u area uma aku utk dpt kan surt reffer pd yg pakar. .Mahmoodiah ni dekat kot sebelah dgn tempat pakar sebelah.. Apesal nak kena aku ke tmn u pulak.. Sje ke nak bg aku kje banyak manin pusing2.dokter muka dh la x mesra. .Ketat. .Die ingt aku main2 ke.. Mintak mc.. Die ckp aku dh sakit lama xley dpt.. Ape sial jwpan die.. Haaa.. Kan aku dh mencarut.. Tak sekrng aku x puas hati. .Mcm tu ke cara dokter cek org skit. .Just tgk je. .Xde belek2 pesakit.. Dasar angjing laut betul punya dokter..

Catatan popular daripada blog ini

Jelly Beans

Kitab Digital Sekolah Agama Kerajaan Negeri Johor

Acustop Cataplasma Applied