Klinik Ibu dan Kanak-kanak???

Photobucket

Hari ni memang aku balik awal. Pukul 2 petang aku dah punch out. Seawal pagi lagi aku dah pesan kat bebudak, petang ni Zoom-A takde. Aku nak balik awal sebab anak tak berapa sihat. So, dalam perjalanan balik tu nak kena singgah klinik ibu dan kanak-kanak dulu.

Aku dah gelak sakan dah dalam kete. Bior betul. Cam nama ubat batuk jer. Wujud ker klinik ni kat Gelang Patah. Ayang call mak. Mak kata kat depan pokok pelam. Tu dia.. Punya bagus dia punya landmark. Bukan main Stesen minyak shell ker, stesen bas ke. Main pokok jer. Ingat sepokok jer ker pokok pelam kat gelang patah ni.

Lam kepala aku satu jer pokok yang aku target. Pokok ni antara yang beso dan tua kat gelang patah. Pokok depan stesen shell tu. Tapi aku tak perasan la pokok apa. Bantai ajer la.

Sekali sampai betul la pulak. Huh. Terer gak aku ni kan. Masuk lam tunjuk IC sumer. Amik ubat jer. Pastu sebelum balik singgah kat kedai sengsei beli beberapa jenis ubat lagi.

Masa nak balik tu teringin lak nak makan buah potong. Singgah jap beli jambu batu sama tembikai susu. Sesambil tu mata dok meliar jer nengok pagoda ni. Ni target akan datang aku. Tunggu la ad perayaan apa-apa. Memang aku gi amik gambo nyer. Paling dekat ni Hari Wesak ni la. Huuu.. Tak sabonyerr..

Photobucket

Sampai rumah nenek. Nenek ngadu sakit. Nak gi klinik ibu dan kanak-kanak. Bawak jer ler. Perut memang dah bunyi ni. Mana makan lagi. Aku tak bajet makan langsung pasal hari ni balik awal kan. Sekali datang ramai la pulak orang kat dalam dia. Tadi kosong jer. Layan jer ler. Yang aku risau keter aku parking 3/4 dah kat jalan besau. So.. kejap-kejap kuar nengok keter.

Photobucket

Sekali masuk memang kecik jer klinik ni. Rasa cam jaman dedulu la pulak. Tengok alamat pun no 1, jalan raya, gelang patah. Kalau nengok klinik ni kat tengah-tengah. Maknanya dia terletak antara kedai tertua kat gelang patah ni.

Photobucket

Makcik ni sakit belakang rasanya. Kena RM15 jer. Uih. boleh tahan murahnya. Apasal aku tak pernah tau klinik ni ha..

Photobucket

Pasangan ni bawak anak dia demam + selsema. Kena RM23. Humang aih. Tengok ubat yang dia kasi pun cam memanis jer. Mesti adik suka kan.

Photobucket

Akhirnya sampai giliran nenek. Ubat dalam 4 jenis. Tahan sakit, angin, pastu lagi dua aku dah tak ingat. Kena RM20. Boleh la. Siap borak lagi.
Ni pelanggan tetap kat sini ni kata dia. Awak sapa.
Saya cucu dia la.
Ooo.. yaka. mana anak dia yang selalu hantar dia.
Ooo.. Yang tu ka. Tu dah meninggal la
Yaka.. saya tak tau pun.
Pastu apa-apa lagi la ayang dok layan dia cakap..

Photobucket

Sebelum balik beli lagi tembikai susu. Laponyer.. Yang tadi sumer dah abis aku balun tadi. Lapo beb...

Ulasan

favorsolutions berkata…
Klinik tu sesuai tak utk kanak-kanak yg ada problem pusat?
mknace unlimited berkata…
Kalau kanak-kanak saya cadang samada Manisha atau Rozikin

Catatan popular daripada blog ini

Jelly Beans

Kitab Digital Sekolah Agama Kerajaan Negeri Johor

Acustop Cataplasma Applied